søndag 26. februar 2012

Kamerautstyr

Hei, jeg har fått noen fårespørsler om hva slags utstyr jeg har, så da tenkte jeg at jeg kunne lage ett innlegg om det:) Jeg lager i tilleg en "side" som jeg blir å oppdatere etterhvert som jeg kjøper og selger utstyr. Så her er listen:




Speilrefleks:

  • Nikon D60 (Veldig bra kamera for begynnere som ikke vet helt hvor de skal starte, jeg har lært mye av dette kameraet.)
  • Nikon D90 (Dette kameraet er til å anbefale for de som vil ha noe litt større i hendene sine, det virker mer proff og har innstillingene veldig bra tilgjengelig.)



Objektiv:

  • Nikon 18-55mm f/3,5-5 (Liker ikke objektivet i det hele tatt, alt for dårlig byggekvalitet!)
  • Nikon 18-105mm f/3,5-6,3 (Fikk objektivet med kameraet, ikke så alt for fornøyd med det, det er litt for tregt for mitt bruk. Absolutt et greit objektiv å starte med)
  • Nikon 50mm f/1,4 (Nydelig objektiv, perfekt for portrett foto på et DX kamerahus, det mest brukte objektivet i kamerabaggen min!)
  • Sigma 10mm f/2,8 (Et elsket lite og tungt objektiv i kamera baggen min, gir mulighet til mye rart!)



Annet utstyr:

  • Nikon SB600 (En liten fin blits for de som vil bort fra popopp blitsen på kameraet.)
  • Nikon SB900 (En stor klump med mye lys! Absolutt til å anbefale den som virkelig vil ta av med blits!)
  • Aurora Lite Bank ( En softbox til å feste på blitsen, den fungerer veldig bra, men jeg skulle ønske at jeg brukte den mer..)
  • Nikon ML-L3 Fjernutløser (Handy liten sak, trådløs og greier. Bruker den mest når jeg skal ha lengre en 30sek eksponering, da er denne tingen for du slipper å holde inne knappen. Du trykker når du vil begynne og når du er ferdig. Ingen flere små knep med blyanter og strikk for å holde lukkeren åpen.)
  • 2x SD minnekort (Begge to på 16gb, nok plass til det meste!)
  • Solblender til alle objektivene (Nikon er så grei å inkludere slike fantastiske oppfinnelser når du kjøper et objektiv!)
  • Wanguard cleaning sett (Jeg er litt usikker på navnet, men det er det med børste, microfiberklut, blåser, engangsservietter og rensevann.. Utrolig fornøyd med det, får bort alt av drit og lort på linsene mine! :))
  • Vanguard Espod plus 233AP (Et lett og greit stativ, med mulighet for å henge noe tungt under slik at du får det mer stabilt.)
  • Wanguard UP RISE Messanger bag 38 (Fin bag for dagsturer, får plass til det meste av utstyret, om ikke alt.)
  • Lowepro Pro Runner 300 AW (En ryggsekk med plass til alt av utstyret mitt, veldig fornøyd med den, og det er stortsett den jeg bruker.)




Fotobehandling:

  • Aperture 3 (mac) (Nesten det samme som Adobe sitt Lightroom, bare at det er for mac. Handy regigeringsprogram vist du bare skal justere litt på lys.)
  • Adobe Photoshop CS3 Extended (pc) (Bra redigeringsprogram!)
  • Adobe Bridge CS3 (pc)(Nesten som Lightroom bare litt mindre avansert, funker veldig bra, og vist du ikke får jort det du vil, så er det bare å trykke enter så åpner det Photoshop!)
  • Adobe Photoshop CS5,1 Extended (pc) (Bra redigeringsprogram!)
  • Adobe Bridge CS5 (pc) (Nesten som Lightroom bare litt mindre avansert, funker veldig bra, og vist du ikke får jort det du vil, så er det bare å trykke enter så åpner det Photoshop!)
  • Picasa 3 (pc) (Bruker det kun til å organisere bildene mine på PCen, det er greit for visning av RAW filer, siden det er noe Windows ikke klarer...)




Husk, det er ikke utstyret som teller, det er hvordan du bruker det!




Lik Facebook-siden min her!;)
Google+ siden min her :)
Vi blogges ;D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar